Is window7 window xp?

ja ik ken die termen niet werk ik met veilige window 7 omdat window xp na april 2014 niet meer beschermd wordt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, Windows 7 is niet Windows XP.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
waarom zou XP niet meer mogen?

Andere antwoorden (1)

Windows heeft een heel aantal versies uitgebracht (CE en andere speciale edities even niet mee genomen, gaat om de grote lijnen).
- windows 3.11
- windows 95 (de eerste met echt een desktop)
- windows 98
- windows ME (Millenium Edition)

Voor netwerken:
- voornamelijk Windows NT

Windows XP is de eerste versie die goed te gebruiken was voor netwerken en thuiscomputers. Ook tevens de eerste versie die niet meer DOS gebasseerd was.

Daarna kreeg je Vista. Een versie waarvan Microsoft zelf al aangaf (achteraf) dat ze het niet hadden moeten doen.

Windows 7 is de versie van hoe Vista eigenlijk had moeten zijn.
Daarna nog Windows 8 die ook meer geschikt zou moeten zijn voor tablets e.d.

Windows 7 is dus geen windows XP, maar een opvolger daarvan. Het lijkt erg op elkaar, maar windows 7 heeft toch echt wel een zwaardere computer nodig en heeft ook veel meer mogelijkheden. Echter zal je dat als "gewone" gebruiker niet heel erg merken.

Toegevoegd na 17 minuten:
Wat ze bedoelen is dat Windows XP niet meer ondersteund wordt na april 2014 en dat er dus geen nieuwe updates meer voor worden uitgebracht.

Wil zeggen dat als er alsnog een lek gevonden wordt waarbij met een virus / hack / of iets dergelijks misbruik van de PC gemaakt kan worden, worden hiervoor geen updates meer uitgebracht.

Dus XP mag nog wel, maar houdt dus rekening dat er geen (beveiligings)updates meer voor worden uitgebracht.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Thecis
Je schrijft in je reactie "Waarom zou XP niet meer mogen?"
Antwoord: omdat je bank misschien gaat zeuren als er ooit gefraudeerd wordt met jouw rekening. In de kleine lettertjes van je bank staat dat al je programma's en je anti-virus up-to-date moeten zijn.!
Thecis
10 jaar geleden
@Gesp
Daarom heeft een bank altijd extra veiligheidsprotocollen. We noemen even de identifier van de ABN, maar de rabobank, ING (TAN codes) en de SNS (kan o.a. via SMS).
Dus er zijn sowieso extra protocollen die dit aanzienlijk moeilijker maken. Als je computer gehackt wordt, ligt als bedrijf wellicht je gegevens op straat, maar je frauderen met je rekening, daar heb je toch iets meer voor nodig. Kunnen de hackers daar wel omheen, dan zijn ze al dermate goed dat ze je copmuter ook gehacked hadden als alles up-to-date was... En de antivirus moet inderdaad wel up-to-date zijn. Maar dat is over het algemeen onafhankelijk van het besturingsssysteem. @Haydy
Zelf ben ik sinds 2008 geen voorstander van Norton. Het programma zet zichzelf diep vast in je windows en bekijkt alles. ook waarvan ik vind dat ze er neits te zoeken hebben. Het kan zijn dat dat inmiddels veranderd is. Maar in basis is Norton best goed.