Hoe kom ik aan een Licentie code voor Windows 7?

Een tijdje geleden een tweedehands laptopje gekocht doet het verder perfect. Op een gegeven moment gaf die aan dat mijn windows 7 was verlopen. Onderop de laptop staat een licentie code maar deze werkt niet... Wat kan ik nog doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K
SimonV
10 jaar geleden
Weet je zeker dat die licentiecode voor W7 bedoeld is en dat je een legale versie van Windows 7 hebt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat weet ik zeker. Staat er ook op.

Het beste antwoord

U kunt een activeringscentrum bellen om uw product telefonisch te activeren. U krijgt hierbij een medewerker van onze klantenservice aan de lijn. Activeren via de telefoon kan iets langer duren dan via internet. U moet bij de computer zitten wanneer u belt en de softwareproductcode bij de hand hebben. De telefoonnummers kunnen per licentie en land/regio verschillen. Het nummer van het activeringscentrum van Microsoft wordt vermeld in stap 2 van de wizard Activering.

1.Selecteer in stap 1 van de wizard Activering het land en/of de regio waar u woont en het product gebruikt.
Wanneer u een land/regio selecteert, verschijnen er een of meer telefoonnummers.

2.Tijdens stap 2 van de wizard Activering vraagt de medewerker van het activeringscentrum u om de installatie-id en andere relevante gegevens.

3.Na verificatie van uw installatie-id ontvangt u tijdens stap 3 een bevestigings-id die u kunt invoeren in de velden onder aan het scherm.

Mocht er op de laptop een andere versie (en daar lijkt het op !)geinstalleerd zijn, dan kunnen de mensen van Microsoft je verder helpen. Je hebt een sticker met de licentiecode op je laptop. Daar hoort dus een licentie bij. Maar waarschijnlijk is er door de vorige eigenaar een verkeerde versie op gezet.

Via Microsoft is een goede versie te verkrijgen.
SimonV
10 jaar geleden
Plus! 'k Weet niet of het werkt, maar wel een goede tip.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Inderdaad een goeie tip!!

Andere antwoorden (1)

De licentiecode op de laptop is hoogstwaarschijnlijk de code van een OEM versie, anders had je er de originele installatieschijven wel bij gekregen en had de sticker niet op de computer geplakt gezeten. Deze mag slechts 1 maal geactiveerd worden op een systeem dat door een maker gebouwd is ( dat kan je ook zelf zijn) Op het moment dat er ook maar iets gewijzigd wordt aan dat systeem (hardwarematig,OS), is het een ander (nieuw) systeem en dient er een nieuwe OEM versie geïnstalleerd te worden. Ondersteuning op OEM versies wordt ook niet door Microsoft gegeven maar door de bouwer van het systeem (1 van de redenen dat een OEM licentie zo goedkoop is).Microsoft zal je dus niet helpen met activeren.
Wel kunnen zij je nog een licentie verkopen en mijn ervaring is dat Microsoft een dergelijk verzoek inwilligt. Helaas betaal je dan wel de hoofdprijs voor een Retail licentie