Hoe kan het dat er updates verschijnen op een pc zonder internet verbinding?

Mijn vriendin heeft een pc staan die ze niet heeft verbonden met het internet; ze heeft niet het wachtwoord ingevuld van de modem en ook staat er dat hij niet verbonden is. Hoe is het dan mogelijk dat er af en toe meldingen zijn als "er is een nieuwe versie van adobe reader beschikbaar" of bij afsluiten "zet de computer niet uit, downloaden updates"?

Ze wil de pc niet verbonden hebben met internet, hoe controleer je of hij dat echt 100% niet is? Ik snap niet hoe hij anders oa windows updates en dergelijke kan "ontvangen".

Toegevoegd na 42 minuten:
Bij netwerkconnecties van configuratiescherm staat alleen LAN en die is verbroken en uitgeschakeld. Kan er toch nog een wifi verbinding zijn of zou die dan hierbij moeten staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De PC is wel degelijk met internet verbonden. Als het niet met een kabel is, dan toch heus met WiFi. Je kunt dit eenvoudig checken door op internet iets te Googelen. Als je internet krijgt, dan is hij vanzelfsprekend verbonden. Als er zelf geen wifi in huis is, pakt hij misschien het open signaal van de buren? Op e pc of laptop zit vaak een WiFi aan\uitknop. onder een van de F toetsen. Of een schakelaar. Als die er niet is kan je de wifi hardware via je configuratieschrm op disable zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op browser klikken geeft hij lege pagina, en problemen met verbinding. Dan lijkt er dus geen internetverbinding. Waar moet ik checken voor een wifi aan uit knop? En via waar vind ik wifi disable?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij is de windows updates die je krijgt bij het afsluiten vanaf de harde schijf zelf.

Antwoorden (2)

Mogelijk is de pc toch verbonden. Hetzij via wifi, hetzij via een ethernetkabel.

Om er zeker van te zijn dat de computer geen internetverbinding heeft, is het het makkelijkst om de eventuele netwerkkabel eruit te halen en wifi uit te schakelen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kabel is toch een kabel die je zou moeten zien? Want behalve twee stekkers in het stopcontact zit er niets. En daarmee bedoel je een kabel naar de modem toe toch? De modem heeft geen kabeltjes, alleen wifi. Hoe weet ik zeker dat de wifi uit is op de pc?
bamibal
10 jaar geleden
Via Configuratiescherm - Netwerkcentrum kun je zien welke netwerkverbinden er zijn. (ik ga er even vanuit dat je Windows hebt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat inderdaad alles niet verbonden...
Updates kunnen wel verschijnen zonder een internetverbinding, alleen zou je dan moeten aannemen dat de updates al eerder, dus bij een actieve verbinding, zijn binnengehaald. Maar dat de melding dat ze beschikbaar zijn, pas later tevoorschijn komt.

Zonder actieve verbinding is het niet mogelijk dat er updates binnenkomen.

Gebeurt dat wel, dan is er dus sprake van een verbinding. Een verbinding met een kabel is makkelijk te controleren, want eenmaal eruit getrokken zou de verbinding verbroken moeten zijn.

Met wifi is dat lastiger te zien omdat je geen fysieke connectie hebt. Wel bestaan er programmaatjes die kunnen controleren of er een actieve wifi-verbinding gaande is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar vooraleer ik zo'n dergelijk programmaatje heb, heb ik zeker weten internetverbinding nodig om dit te kunnen downloaden, toch?