Microsoft toont verkeerde resolutie, wat is de oplossing?

Ik heb mijn computer opnieuw geinstaleerd en nu krijg ik een verkeerde schermresolutie.

Als ik namelijk naar bureaublad ga en dan schermresolutie, staat hij op het hoogst maar toont hij geen scherp beeld. Voorheen was het super scherp.

Wat is het probleem?

(bij -schermresolutie- staat bij -beeldscherm- het volgende:
- Algemeen PnP- beeldscherm op Standaard - VGA Grafische

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoog is iets anders dan scherp.
Het beste (scherpste) resultaat krijg je als je de resolutie kiest die exact overeenkomt met de hardware die je gebruikt.
SimonV
10 jaar geleden
Kun je ook de refresh-rate (vernieuwingsfrequentie) bij instellingen verhogen?
gvrox
10 jaar geleden
@SimonV: dat heeft toch geen invloed op de scherpte ?
SimonV
10 jaar geleden
Ach nee, stom, het beeld wordt rustiger maar niet scherper. Sorry!

Het beste antwoord

Je moet ook nog de driver van je grafische kaart installeren, nu zul je niet verder komen dan standaard VGA resoluties zoals 640x480 of 800x600.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de driver geïnstalleerd en toen opnieuw gestart. Nu weer genieten van haarscherp beeld. Bedankt voor het snelle antwoord.