Is het mogelijk om een nieuwe administrator toe te voegen op macbook ?

hallo, ik heb een macbook air (mid 2011) en ik zou graag een nieuw account aanmaken en dat gebruiken als administrator is dat mogelijk ? en kan ik dan mijn vorig account verwijderen ?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op de MB Pro is het mogelijk - je kunt kijken of het op de MB Air ook werkt:
- Klik op het Apple icoon (appeltje) helemaal linksboven
- Klik op Systeemvoorkeuren - het volgende venster ken je wel, denk ik
- Onder Systeem: kies Gebruikers en groepen
- Als je instellingen vergrendeld zijn: Klik op het hangslot om te ontgrendelen
- Dan kun je onder de kolom aan de linkerkant op het + tekentje klikken
- In het volgende venster kun je bij Nieuwe account kiezen: Beheerder
- Vul daarna ook de rest van de velden in
- Als je alles hebt ingevuld: klik op Maak gebruiker aan

Je zou nu in de kolom aan de linkerkant je oude en je nieuwe account moeten zien. Als je je oude account selecteert (1x aanklikken) en vervolgens op het - tekentje, dan zal die verwijderd worden. Waarschijnlijk moet je dit bevestigen en mogelijk volgt er een waarschuwing dat ook alle bestanden van deze account worden verwijderd. Misschien krijg je de mogelijkheid om die te bewaren, maar dat weet ik niet. Ik heb het namelijk niet verder uitgeprobeerd, omdat ik mijn huidige Beheerder-account niet wil verwijderen.

Succes!