Is terug naar fabrieksinstellingen met behoud van origineel besturingssysteem mogelijk?

Mijn zoon heeft op zijn nieuwe laptop, geleverd met Windows8, spijt van zijn upgrade naar 8.1.
Nu wordt de externe harde schijf met daarop de door hem gemaakte originele systeemkopie niet gelezen.
Kan hij terug gaan naar fabrieksinstellingen, en heeft hij dan weer het origineel geleverde 8.0? Hij heeft geen belangrijke bestanden of programma's die hij wil behouden.
Hij wil alleen de laptop zo weer terug zoals hij hem vorige week uit de doos haalde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is mogelijk terug te gaan naar het eerste besturingssysteem wat er op stond. Je kan eerst proberen via systeemherstel terug te gaan naar een vorige datum, maar mogelijk lukt dat niet. Teruggaan naar Windows 8 kan dan met een hersteldvd, een Windows 8 dvd of op sommige pc's via een herstelpartitie.

Toegevoegd na 6 minuten:
De herstelpartitie is meestal te bereiken via een bepaalde toetsencombinatie tijdens het starten van het systeem. Zie voor de exacte combinatie de handleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
De vraag is: "Kan hij terug gaan naar fabrieksinstellingen?"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En daar wordt hier kennelijk mee bedoeld: Kan ik terug naar Win 8 die bij de laptop geleverd werd? Lees deze zin nog maar eens: "Kan hij terug gaan naar fabrieksinstellingen, en heeft hij dan weer het origineel geleverde 8.0?"