Waarom kan ik niks meer downloaden via browser?

Hallo,

Wanneer ik iets download via een webbrowser dan downlaod hij het bestand en wanneer het bijna klaar is staat er "het bestand bevatte een virus en is verwijderd". Ook de bijlagen van mijn email kan ik niet downloaden. Op andere fora las ik dat je dan je firewall moet aanpassen, wanneer ik dat doe staat er dat ik niet de juiste rechten heb terwijl ik ben ingelogd als administrator.

Het besturingssysteem is windows vista.

Hoe los ik dit op?

Joop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Soms kan het worden veroorzaakt door de virusscanner, en dan met name die van AVG, die onjuiste virusmeldingen kan geven. In dat geval kun je AVG verwijderen en een andere goede gratis virusscanner gebruiken, bijvoorbeeld Avira.
Het kan ook verzaakt worden door een bepaalde malware. In dat geval kun je proberen de malware te verwijderen. Sluit daarbij je webbrowser tijdens de scan met Malware Bytes http://www.malwarebytes.org/free/ . Je kunt die programma's downloaden door je PC op te straten in veilige modus.

Toegevoegd na 1 minuut:
*straten = starten

Toegevoegd na 16 minuten:
Als het probleem nog niet zo lang speelt kun je ook Systeemherstel via configuratiescherm >Systeem en onderhoud gebruiken en je PC terugzetten naar een herstelpunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord ik heb het programma geinstaleerd en alle problemen zijn verholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit waar ik naar op zoek was.