Welke processen kan ik uitzetten?

Als ik naar taakbeheer ga, zie ik een hele lijst. Maar als ik er wil weghalen, gaat wifi weg, en nog meer rare dingen, welke dingen kan ik uitzetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Processen gaan vaak vanzelf weer aan bij het opnieuw opstarten. Als je je pc sneller wil maken kan je beter services en opstartprogrammas uitschakelen. Dit kan door msconfig

Antwoorden (2)

dat moet je niet doen daarmee kan je windows kapot maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan altijd bepaalde processen stoppen in taakbeheer.
Welke dat zijn is per configuratie verschillend.
Maar je wint er weinig tot niets door,
immers zodra jij je machine weer herstart dan starten ook weer de processen.
Maar onderschat het niet, ik zal je een klein voorbeeldje geven.
Ga maar eens naar taakbeheer via rechts klikken op je taakbalk en
sluit hier eens "explorer.exe" af
Yep, leuk he.
Nu ga maar weer terug naar taakbeheer......maar hoe?
Simpel.
Druk nu op Control, alt en del
En start nu taakbeheer op.
Ga vervolgens naar nieuwe taak en type in "explorer.exe".

Wil je iets definitiefs?
Dat kan.
Ga naar start/uitvoeren en type hier services.msc
In het volgende venster zie je alles wat er draait op je machine en
op welke wijze deze gestart worden.
Raadzaam is om dit venster met enig respect te behandelen,
één stom foutje en ik weet wat je volgende vraag wordt op goeievraag.nl

Waar welke services voor zijn en hoe deze werken kan je genoeg over lezen op het internet.
Maar echt een serieuze winst op snelheid zal je hier niet mee lukken.
Of in ieder geval je maakt er geen racemonster van.
Wil je toch wat winst halen, zet dan alle eyecandy uit, zoals bijvoorbeeld in win7 of vista de aerointerface.
Deze drukken wel een behoorlijke stempel op je systeem.

Wil je het toch proberen?
Geweldig,
echt, immers zo hebben wij of in ieder geval ik het ook geleerd.
En leer nog steeds.
Ik kan het alleen maar toejuichen.

Zie voor meer informatie;
http://www.microsoft.com/business/nl-nl/Content/Paginas/article.aspx?cbcid=143