Hoe verwijder ik een firmware wachtwoord op een macbook air 2012?

ik heb nog een macbook air 2012 van mij studie, deze heeft een admin account waar ik geen toegang toe heb, er stond een normale studente account op voor mezelf maar heb niet alle rechten. ik kan wel in de single user mode komen en heb via daar de macbook proberen te resette en een ander acount aangemaakt maar via dat account heb ik ook niet alle toegang.

ik heb op youtube gezien dat mensen de laptop openschroeven en de ram eruit halen maar dit doe ik zelf liever niet omdat ik hier geen kennis van heb.

ook heb ik gezien dat bij system prefrences er een icoontje mist genaamt '' acounts''

naar apple winkel gaan heeft ook geen zin omdat ik mij doos en aankoop bon niet meer heb..

iemand enig idee hoe ik deze schoon krijg

groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een Macbook heeft geen firmware, dus ook geen firmware wachtwoord. Ram er uit halen zal niets veranderen aan je situatie. De toestand waar jij last van hebt staat op de harde schijf.

Je kunt niet in het admin-account komen waar je geen toegang toe hebt. Dat is de hele idee achter een admin-account. Moet je vragen aan degene die het heeft gemaakt.

Het beste kan je opnieuw OS-X installeren, en de gegevens van je eigen account terug zetten (vanaf een time-machine back-up). Dan ben je weer helemaal schoon.