Wat is het aanbevolen hoeveelheid virtueel geheugen?

Ik weet hoe je het doet, maar is dit nou goed? Anders van plan om een 2TB (2048 GB) schijf te kopen en dan vol met virtueel geheugen te gooien.

Stel je bent in een hele grote ruimte, kan ik het me voorstellen dat het moeilijk is om iets te vinden, ben je in een te kleine ruimte kun je er niet in.

Dus wat is het optimaal virtueel geheugen? Als jullie gegevens nodig hebben zeg het maar, en zeg ook hoe, want ik weet meestal niet waar ik iets kan vinden.

Toegevoegd na 2 uur:
het kan natuurlijk ook een gratis service zijn die min. 5GB aanbied met min. 5GB ram

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Heb je uberhaupt een applicatie die zoveel (virtueel) geheugen nodig heeft ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Minecraft
gvrox
10 jaar geleden
Hm, hoe komt het toch dat er hier zoveel vragen over minecraft gaan ? In het echte leven heeft niemand er ooit over, maar op GV staat het er vol van... Dan nog, ik geloof niet dat minecraft zoveel geheugen kan gebruiken. Is het uberhaupt een 64 bit programma ?
gvrox
10 jaar geleden
En wat bedoel je met "het kan natuurlijk ook een gratis service zijn die min. 5GB aanbied met min. 5GB ram" ? Het gaat toch neem ik aan over een computer/laptop bij jou in huis ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er zijn gratis services, host, die voor mij de server draaiend houden.
En voor een goeie server heb je min. 16GB ram nodig.
dus dacht ik het op te lossen met Virtueel geheugen
gvrox
10 jaar geleden
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat een spelletje zoveel geheugen nuttig kan gebruiken, waarom denk je dat je zoveel geheugen nodig hebt ?

Antwoorden (1)

Volgens http://support.microsoft.com/kb/2860880 is het maximum dat je kunt gebruiken 3 maal de grootte van je RAM geheugen, en minimaal is het 1 maal die grootte. De "aanbevolen" grootte zit hier dus tussen, maar bedenk wel dat als je het virtueel geheugen echt nodig hebt dat dan de performance lager wordt en het verstandiger is om het RAM geheugen uit te breiden.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is engels, en ik ben niet goed daarin, maar zoals het er nu uitziet, bedoelen ze met 3 keer de hoeveelheid geheugen die maximaal gebruikt wordt als het virtueel geheugen van een schijf op " Door systeem beheren" staat.