ik wil een harde schijf verwisselen omdat de oude vol raakt ik draai op win7 ultimate hoe doe je dat het snelste?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt er van af of je een laptop of een desktop hebt.

Antwoorden (4)

Hallo,

Ik zal als ik jou was gewoon een extern harde schijf aanschaffen en daar een deel van je oude schijf erop zetten. Want ik neem aan de je gewoon win7 ultimate op je harde schijf hebt geinstalleerd? Anders moet je een groter harde schijf kopen en van je ouwe schijf een copy maken en die op je nieuwe harde schijf zetten zodat je toch w7 erop hebt met alle bestanden en extra ruimte. Maar snelste is toch een extern harde schijf.

Heb je verder nog vragen, stel ze gerust.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De snelste methode is de oude schijf gewoon laten zitten, en er een nieuwe schijf bij te plaatsen. Zo hoef je zo min mogelijk te demonteren (namelijk: niets), hoef je niets over te zetten, en hoef je niets te veranderen.

Na het installeren van de nieuwe schijf start je de computer gewoon weer op. Alles werkt meteen, en je hebt er een berg vrije ruimte bij.

Eventueel kun je nu dingen overzetten van de oude naar de nieuwe schijf, maar dat mag je zelf weten.

Een bijkomend voordeel van een extra schijf is dat je computer er een tikje sneller van wordt. Voor veel activiteiten moet de computer namelijk zowel systeembestanden als jouw gegevensbestanden lezen. Als die beide op dezelfde schijf staan (zoals nu), kan dat niet tegelijk. Als beide op verschillende schijven staan, kunnen beide soorten informatie ineens *wel* tegelijk worden gelezen, waardoor de computer sneller zal zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:

Je zou ook een externe harde schijf kunnen aansluiten. Nadeel daarvan is dat je dan een extra apparaat hebt in een los kastje met aansluitkabels.

Afhankelijk van de aansluitmogelijkheden van jouw computer zou een externe schijf ook nog eens stukken trager kunnen zijn dan een extra interne schijf.

Cryofiel
10 jaar geleden
Lijkt me veel handiger om eens te kijken wat er allemaal opstaat, en dan alle overbodige troep te verwijderen. En eventueel, wat elders al gezegd is, een tweede of een externe schijf bij te steken, en daarop alles wat geen OS of programma is over te zetten, dan heb je nog ongeveer zo'n 50GB over op die eerste schijf. Sowieso handiger om je bestanden niet op dezelfde fysieke schijf te hebben als je OS.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou kunnen kiezen je HDD te wisselen voor een SSD is dus veel sneller.

daarnaast kun je de herinstallatie dan ook uitstellen. zie de volgende site voor de handleiding: http://www.howtogeek.com/97242/

Reeds een aantal keer uitgevoerd en zeer succesvol.

SSD bijv:http://tweakers.net/pricewatch/340875/samsung-840-evo-500gb.html

succes!!