Ik heb standaard Windows 8.1, maar wil hem downgraden naar Windows 7, kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou als ik jou was eerst even kijken bij het merk en type van de pc of de fabrikant drivers voor W7 heeft.

Antwoorden (2)

ik acht je kans op een downgrade klein.
voor zover ik het kan overzien heb/had je alleen recht op een downgrade
als je windows 8 pro hebt.
Je zegt dat je standaard windows 8 er op had (geen pro)
en het was ook nooit een windows 7 versie geweest ?
dan is het waarschijnlijk niet mogelijk.
oude window 7 serienummers worden ongeldig als je hebt geupgrade naar windows 8.

in de meeste gevallen zult je heel windows 8 er helemaal af moeten halen en een andere versie windows 7 weer helemaal moet installeren.
inclusief een ander serie nummer dus.
dus alles, ook andere programma zullen er opnieuw opmoeten.

zoek wel even uit of je recht heb op een downgrade ? de kans is klein maar wel mogelijk.
in 2012 (zie link) was er in sommige gevallen wel een mogelijkheid
maar of dat 2 jaar later nog kan lijkt me sterkt.
Geloof dat dat alleen ook geld voor de pro versie ???

windows 8 heb je in 4 smaken
windows 8
windows 8 pro
windows 8 enterprise
windows 8 RT
(de laatste 2 zijn waarschijnlijk niet van toepassing)

Bovendien zolang je niet tegen hardware problemen aanloopt met windows 8 ?
(wat is je reden tot downgrade ??)
kun je windows 8 net zo goed laten lijken op windows 7 (met een beetje moeite)
werkt dat gewoon zoals het hoort.

Dus zijn je reden om te downgraden wel echt noodzakelijk ?
windows 8 is mijns inziens niets anders dan windows 7 met een nieuw jasje
gewoon effe wennen dus. en eventueel een beetje tweaken.
capthavoc
10 jaar geleden
Een stap terug is altijd mogelijk.
Ik heb het zelf ook gedaan ( meermaals ).
Zolang je maar een Windows 7 schijf of image hebt ( uiteraard met een geldige licentie, want die gehacktiveerde versies van Windows 7 die je op diverse torrents sites vind tja die mogen niet gebruikt worden ).
Dus die optie heb ik bij deze maar niet genoemd.

Zorg alvorens wel dat je alle systeemdrivers en de drivers van eventuele randapparatuur bij elkaar heb.
Deze kan je vinden bij de fabrikant van je laptop en/of de fabrikant vanwaar je je randapparatuur vandaan hebt.
Win 7 ondersteund van zich zelf al veel hardware, maar je zal net zien.
En natuurlijk een backup maken van alles wat je wenst te bewaren.

Dus als je Windows 7 ( naast alle overige drivers ) op een schijf of stick hebt en je backup in orde hebt, dan is er niets wat je kan tegenhouden.

Wel zou ik bij de setup je gehele harde schijf opnieuw formatteren en eventueel opnieuw indelen.
Dit om een schone installatie te waarborgen.

Let wel.
Dat als je een prefab hebt, ( een vooringestaleerde computer of een laptop waar bij je kan terugvallen op een herstelpartitie ) dat deze ook weg is en dat je daar nimmer meer op kan terugvallen.
Maar daarentegen kan je van je eigen schone 7 installatie natuurlijk ook weer een backup maken op een andere partitie.