waarom flikkert mijn beeldscherm?

Ik heb neen Mac mini en een pavilion 23Xi beeldscherm. Dit beeldscherm heeft minimaal 60 hz nodig maar mijn computer blijkt niet hoger te willen gaan als 50 hz? kan ik iets downloaden of doen om het aantal hz te verhogen want het is erg vervelend dat het beeldscherm soms ontzettend flikkert. alvast bedankt!

PS: er staat windows 7 op mijn pc (voor uitleg)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neen, je pc geeft een bepaald maximum aan output, dit kan je niet zomaar even softwarematig "boosten", het is geen processor die je even gaat overklokken.
Doch komt me dat wel enigzins vreemd voor.
Ik neem aan dat je alle drivers op orde hebt, dan kan je misschien even naar je aansluitingen kijken.
Connectoren goed bevestigd, geen beschadigde aansluitingen of kabels?
Het flikkeren kan namelijk meerdere oorzaken hebben.
Zelf luidsprekers achter of naast het scherm kunnen storingen geven.