Bij verwijderen programma in Windows 7 blijft een 'afdruk' van de snelkoppeling op mijn bureaublad staan

Ik heb sinds kort Windows 7. Van diverse programma´s heb ik een snelkoppeling op mijn bureaublad gezet. Wanneer ik nu zo´n programma verwijder, blijft de afdruk van de snelkoppeling op mn bureaublad staan. Ik noem het afdruk, omdat deze icoon niet meer aan te klikken is. Wanneer ik nu ook snelkoppelingen van nog bestaande programma´s op mn bureaublad wil verplaatsen, blijkt daaronder dus ook zo´n afdruk te staan.

Alvast bedankt voor de reactie.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. het betreft alleen snelkoppelingen die bij het installeren van een programma gemaakt zijn. Snelkoppelingen die ik handmatig heb geïnstalleerd, hebben dit probleem niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een screenshot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag dirkvdbroek, daardoor ging ik nl naar mn achtergrond kijken, ik wilde, om het duidelijker te maken, weer de gewone windows-achtergrond installeren (ik had een thema-achtergrond van Windows7, maar die is nogal druk). En voila .... alle dubbele afdrukken zijn weg ...!
Dus je hebt me onbewust geholpen, thx!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conny2, na het verwijderen van het programma was de snelkoppeling niet meer de benaderen. Het stond op mn bureaublad, maar ik kon er niets meer mee. Maar het blijkt dus uiteindelijk aan de thema-achtergrond van Windows7 te liggen, zodra ik deze achtergrond had gewijzigd, verdwenen de afdrukken van de inactieve snelkoppelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft er een lolbroek op je pc gezeten en heeft hij een screenshot gemaakt van je desktop en dat als achtergrond ingesteld! De icoontjes die je zag en niet kon aanklikken was dus de achtergrond/afbeelding zelf :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, wie weet! In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie. Ik sluit mijn vraag nu af.

Antwoorden (2)

dat klopt je verwijdert nl. het programma en niet de snelkoppeling die moet appart verwijderen ookal werkt die niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens rechtermuisknop > vernieuwen