Waarom denken zoveel mensen dat Mac OS X een rotsysteem is om mee te werken?

Veel mensen denken dat Mac OS X een rotsysteem is terwijl ze er zelf nooit mee hebben gewerkt of er zelfs nog nooit een hebben gezien. Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Vooroordelen noemt men dat. Een vorm van lichte jaloezie omwille van appe gebruikers die nooit spam hebben en die de gebruiksvriendelijkheid van OSX weten naar waarde te schatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat heeft spam met je besturingssysteem te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra iedereen overstapt op mac os x wordt dit platform ook doodgegooit met spyware, niet een echt bruikbaar argument dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn geen vooroordelen, men is het gewoon niet gewend. Na jaren lang achter MS te zitten weet je niet anders het is alsof je een gewoonte moet af leren.
Omdat ze Windows gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbekend maakt onbemind.

Ik kreeg vandaag de vraag of ik op de Mac wel eens een blauw scherm had gehad. Het antwoord is Nee. Of zou het dan een wit scherm moeten worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich valt het best mee hoor het systeem zit vrij goed in elkaar.
maar omdat internet erg op windows is gebaseerd is het nogal omslachtig om alle pagina die niet zo goed met mac om te gaan goed te krijgen of je krijgt ze gewoon niet goed
het werkt gewoon anders
Het enige waar ik echt last van heb is dat je de cd drive niet met de hand kan open maken.
en dat als ie vast loopt op de software matige aansturing
het echt een heel gepruts is om zoiets simpels weer goed te krijgen.
Ik heb natuurlijk niet de beste van de beste mac maar toch loopt het regelmatig vast.
het valt me echt ook op de 10.4 al heel gauw niet meer aankan wat 10.5 wel weer kan.
je bent al gauw weer toe aan een nieuwe mac
en dat kost je handen vol geld.
capthavoc
14 jaar geleden
Bovendien is Apple geen fijn bedrijf. De laatste jatren is het een veel aanaangenamer bedrif geworden dan Microsoft. Ze zijn helemaal niet gericht op de klant maar uitsluitend op hun eigen doelstelllingen. Zo vond ik ook de aankoop van mijn iPod vanaf het begin een enorme miskoop. Aan mijn lijf geen Apple.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
tja maar apple en apple besturings systeem horen gewoon bij elkaar
er was laatst een firma die mac os op intel pc kon zetten
en op die manier wilde verkopen voor de prijs van een windows pc een mac maar dat mag niet meer
jammer want op die manier had ik een mac kunnen hebben voor meer als de helft goedkoper dan mac zelf met dezelfde prestatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jessesar: we hebben het ook overe appels en bomen.. je weet toch.
Je denkt toch niet dat dat gratis tot stand is gekomen, hoop ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zon bwapeeking in Business Week. Ik heb jatren voor zo'n blad gewerkt: Een onafhankelijk pers vertelt alleen maar niet van wie ze afhankelijk is.
Ik heb nog nooit iemand gezien die langer dan 3 minuten met OSX werkte en het een rotsysteem vond. Integendeel. Je hoeft niet meer met je computer zelf te puzzelen maar alleen met waar je mee bezig bent. Teksten maken. Fotos doen, planningen maken, films maken, surfen. Puzzelen met je pc zelf is afgelopen met OSX.

Alleen 'bitjesfluiters', dus extreem handige computernerds, die alles zelf willen bepalen en instellen en juist heel veel willen puzzelen, hebben liever Linux. Windows is alleen voor mensen die het van de baas moeten gebruiken en niet willen puzzelen maar wel moeten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral omdat het anders is, ikzelf gebruik Linux en kan met mijn zelf samengestelde systeempje veel meer dan de gemiddelde windows pc. Toch kijken mensen naar mijn desktop en kunnen ze mij vervolgens 100 dingen opnoemen die ik niet zou kunnen, op de site van "uitzending gemist" na kan ik vervolgens van alles het tegendeel bewijzen, en "uitzending gemist" mag mogen Linux gebruikers nog steeds van een lelijke pagina alle filmpjes downloaden en is streamen niet mogelijk.
Neemt zo iemand dan Linux nadat deze is overtuigd dat dit wel alles kan en zelfs gratis en vrij van virussen is????
dacht het niet, mensen laten zich liever blijvend naaien door microsoft want ja.... "dan ben je in ieder geval zeker dat altijd alles werkt" en "dat zit al in de computer dus vast niet dat Linux daar op werkt"

Met andere woorden, mensen zijn kuddebeesten en eten wat ze krijgen voorgeschoteld en bang van het onbekende.