Hoe kan ik mijn externe harddisk zich laten voordoen als interne harddisk?

Mijn backup-programma kan alleen omgaan met interne drives (C, D en I in mijn geval). Maar mijn gegevens staan op een externe portable harddisk. Wat moet ik veranderen zodat mijn PC (Windows XP SP3) denkt dat het om een interne disk gaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als goed is ziet hij portabol hdd als interne drive, voor windows is daar geen verschil in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas, zo is het niet.
Als Windows geen verschil zag, dan had ik deze vraag niet gepost, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer via patitiemanager de volgorde van je stations te wijzigen, let wel op dat je niet met C! klooit!!!! Anders krijg je problemen met opstarten. Via configscherm te bereiken.

Het beste antwoord

Een simpel antwoord........Niet
Immers Windows blijft deze ten alle tijde zien als een externe bron.
Hij is immers aangesloten op je ingangen waar alle externe randapparatuur is of dient te worden aangesloten.
Of je moet je schijf fysiek uit de bracket willen halen en aansluiten aan je interne poorten middels ide of sata kabels of welke aansluiting dan ook.

Maar als ik je vraag goed begrijp dan is eigenlijk wat je vraagt "hoe moet ik een backup maken van mijn externe harde schijf".
En inderdaad, diverse backupprogramma's kunnen hier niet mee overweg.
Immers deze zijn er op toegerust om een backup te draaien van je eigen systeem.

Een externe schijf is op zich al een backupmedium of kan daarvoor gebruikt worden.

Een backup van je "backup" geplaatst op hetzelfde medium ontgaat elke vorm van logica.
Maar is vrij eenvoudig te doen.
Immers een backup is niets ander dan een 1 op 1 kopie.
Dus maak ergens een nieuwe folder of map aan en geef deze een passelijke naam.
Nu ga je naar je gegeven en selecteer daar de hele mikmak en kopieer je alles naar de desbetreffende folder/map.
Let wel, kopieer NIET verplaatsen, dat zijn namelijk twee verschillende dingen.