Scherm van laptop start niet op maar geeft wel licht, kan dit nog gemaakt worden?

Opeens toen ik op mijn laptop zat maakte hij rare geluiden en viel uit.
Als je hem nu aanzet blijft het beeld zwart wil en veranderd van kleur.
Als je hem op een monitor aansluit doet hij het wel maar start hij alleen op in de herstelmodus. Wat moet ik doen?
Het is een acer aspire 7720G

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens met het gegeven antwoord. Tip: Ik zou het overwegen om een nieuwe pc te kopen (ik raad desktop aan) omdat het waarschijnlijk opnieuw misgaat binnen 2 jaar. Dit komt doordat deze Acer Aspire niet 'de beste' is.
Hier bedoel ik niks mee, maar ik zou 't toch maar eens overwegen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het het scherm is, zou ik het niet laten hertellen, dit kost gemakkelijk de helft van wat de laptop waard is, maar waarschijnlijk veel meer. Ook ik zou aanraden: een desktop-pc. Veel beter dan een laptop, gaat minder snel stuk (sterker nog, daar kan je het scherm wel veel voordeliger van vervangen, als het al stuk zou gaan) en is veel krachtiger. Ben je toch soms mobiel met je laptop? Ook dan heeft die desktop-pc voordelen. Als je thuis op je desktop werkt, bespaar je namelijk op je laptop waardoor deze veel langer meegaat. Bovendien is een desktop-pc niet alleen goedkoper maar ook veel milieuvriendelijker.

Het beste antwoord

Klinkt alsof er iets is doorgebrand. Het beste kan je hem zo min mogelijk aanzetten nu.
Het zou kunnen dat je scherm kapot is gegaan. Dat is te vervangen. (Denk aan rond de 120 euro, als je het laat doen.)
Deze laptop heeft ook een aparte grafische chip. Het zou kunnen dat er iets daar kapot aan is. Voor zover ik weet is dat niet te repareren.
Verder zou het een kapot kabeltje kunnen zijn (is te verhelpen), of een andere chip op het moederbord (niet te verhelpen).