Er zit een sticker op me laptop blu-ray ,ik zet er in plaats van vista , windows 7 op en hij leest geen blu-ray wat kan ik daaraan doen ?

Toegevoegd na 15 minuten:
sony vaio laptop er zat widows vista op ,en toen zette ik er windows 7 home edtion op ,en toen leeste de com geen blu-ray films meer ,ojaaaaaa en er zit een kleine sticker op de laptop ,bij alle stickers hdmi ,hd screen etc etc

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Formuleer je vraag eens wat beter....?? Wat voor sticker? Welk type Laptop? Welk type Windows 7?(home leest bijv. geen UDF)

Antwoorden (3)

Standaard leest Windows 7 geen BluRay gecodeerde films, je hebt daar software voor nodig zoals in de Nero Suite, of Totalmedia Theatre, of Cyberlink PowerDVD.
HDMI sticker slaat op de uitgang die de laptop heeft om naar een HD Led/Plasma scherm te gaan....

Toegevoegd na 6 minuten:
Ohja, het vaak zo dat fabrikanten van laptops aardig wat software pre-installed erop zetten waardoor je onder Vista wellicht Blurays kon kijken, nu dat je kaal Windows 7 erop hebt gezet moet je die taak nu zelf verzorgen.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat laatste is heel waarschijnlijk. Op de support site van Sony kan je hoogstwaarschijnlijk die software dan downloaden. http://www.sony.nl/support/nl/hub/NOTEBOOK
Kan de laptop geen BD's herkennen of kan hij ze niet afspelen? Ga eens naar de verkenner om dat uit te zoeken.

Als hij ze enkel niet kan afspelen heb je gewoon de juiste software nodig. Mogelijk staat deze tussen de drivers van je harddisk op de website van de fabrikant van je laptop.

Kijk daar overigens ook eens of je alle drivers hebt geïnstalleerd. Want het zou wel eens kunnen dat het niet kunnen afspelen van de BD's door een driverprobleem wordt veroorzaakt. Zorg ook dat de omstandigheden onder windows 7 verder identiek zijn dan onder vista, zodanig dat geen enkele instelling roet in het eten kan gooien.

Hou ook rekening met het ergste: de optische drive van een laptop is heel fragiel omdat deze telkens mee uit het station komt. Mogelijk herkent de drive geen BD's meer omdat de drive beschadigd is. Bij mijn laptop was dat na een half jaar het geval, herkende geen BD's meer, wel DVD's enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een blueray er in stopt zie deze computer wel dat er schijf in zit ?
Als je dan wel bestanden ziet, dan heb blueray afspeel software nodig.

Zie niks moeten kijken of er niet alleen sticker opzit maar over ook blue ray ingebouwd zit doe dan dit :

als met rechte muis op deze computer klikt in start en dan beheren
en dan bij aparaatbeheer, krijg lijst met hardware.

Wat zie je daar als type van je cdrom/dvd/blueray ?