Werkt een printscreen maken bij windows vista anders dan bij windows XP?

Bij windows xp is het de printscreentoets indrukken;vervolgens via bureau-accessoires paint aanklikken en dan ctr-v. Bij windows vista werkt dit kennelijk niet. Ik heb dezelfde procedure gevolgd; maar geen succes. kan het zijn, dat de printscreentoets bij vista in samenwerking is met een andere toets? FN-toets misschien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In Vista moet je Alt-Printscreen gebruiken. De rest van de procedure is hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik dacht eigenlijk dat je in XP ook Alt-Prinstscreen moest gebruiken.

Overigens moet je bij een laptop eens goed naar je Printscreen-toets kijken. Staat het woord "Printscreen" (of "PrtScr") in het blauw, dan moet je *ook* de blauwe Fn-toets gebruiken. Dan wordt het dus Alt-Fn-PrtScr.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel in XP als in Vista als in Windows 7 kun je of gebruiken. Het verrschil is dat een kopie van je hele scherm maakt, terwijl een kopie van het aktieve venster maakt. Deze kopie staat als afbeelding op het klembord en kan dus in elk programma dat afbeeldingen ondersteunt geplakt worden. Dat kan een fotobewerkingsprogramma zijn, maar ook een tekstverwerker als Word of een presentatieprogramma als PowerPoint.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, ja, nu je het zegt - dat klopt! Ik werk eigenlijk *altijd* met gemaximaliseerde vensters - ik zie echt het nut niet in van kleinere vensters. Daarom is voor mij het maken van een kopie van je scherm precies hetzelfde als het maken van een kopie van je aktieve venster.

Andere antwoorden (1)

Mijn ewrvaring is bij zowel XP, Vista als Win7 is dat ik alleen maar op de Prt Sc toets hoe te drukken en vervolgens kan ik heb zo van het klembord afhalen en bewerken.
Nu bebruik ik alleen geen paint maar Photo Shop Pro10.
Maar volgens mij moet dit weinig uitmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Misschien hangt het wel af van één of andere instelling van het toetsenbord, van de taal - of zoiets.