wat bedoelt de laptop met system not found check cable?

ik srart de laptop op krijg het windows scherm nog,ma dan zwart scherm met een wit knipperend streepje, herstelschijf werkt niet meer, maar ik krijg adapter check cable enz, is de batterij kapot?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt erop dat je HDD het niet meer doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
blijkbaar werkt de batterij niet meer en moet die vervangen worden,met harde schijf is niks mis

Antwoorden (1)

Het lijkt er op dat hij het MBR niet kan vinden hetgeen een aantal dingen kan betekenen. Of jet MBR is beschadigd hetgeen je kan herstellen met een herstelschijf. Aangezien de jouwe blijkbaar niet meer werkt zou je een nieuwe kunnen maken op een computer met hetzelfde besturingssysteem en versie ervan. Of de harde schijf zelf is beschadigd. Dit kan je controleren door hem aan een andere computer te hangen middels een HD dockingstation en daarop een schijfcontrole uit te voeren. Of de sata kabel tussen hardeschijf en moederbord is losgeschoten ( kleine kans). Daarvoor zou je de laptob open moeten schroeven om te zien of dat het geval is. Hoe dan ook \je gaat er werk aan hebben voordat je hem weer aan de praat krijgt.
Probeer in ieder geval de harde schijf aan een andere computer te hangen om eventueel foto's en andere belangrijke zaken te redden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb hem opengevezen, niks te zien
blijkbaar werkt de batterij niet meer en moet die vervangen worden,met harde schijf is niks mis