Hoe kan ik mijn CPU verlagen?

Als ik alleen al Google Chrome opstart schiet mijn CPU al naar 100% waardoor de ventilator van de laptop hard begint te blazen. Er draaien ook veel processen van Chrome.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

je moet op ctrl+shift+esc drukken om taakbeheer te openen.
als je op processen klikt zie de actieven die jij gebruikt. als je op 'toon alle actieven processen' klikt zie je alle processen. schakel de processen uit die je niet nodig hebt.
de overbodige processen kun je uit het opstart menu halen.
configuratiescherm > tik in het zoekvak "opstart" (zonder ") > programma's die worden opgestart als windows wordt opgestart (oid).
hier kan je alles uitschakelen wat je niet nodig hebt. LET OP! schakel alleen programma's uit waarvan je zeker weet dat ze niet nood zakelijk zijn voor windows! anders kan dit fouten opleveren!!
veel suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in de beschrijving staat (meestal) wat het is. google het anders even.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad hoe weet een leek nu waar het voor nodig is en hoe moet je daarop googelen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zie mijn vorige reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou nee Matthijs, ik heb niets aan een beschrijving en ik weet niet waar ik op moet letten als ik er op google. Iets wat jij in één oogopslag zult zien (dit moet blijven en dat moet weg) is voor een leek iets heel onzekers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan ik me voor stellen.
stel je googled 'dwm.exe' dan zie je op internet dat die de bureaublad vensters beheert. kan je dus niet uitschakelen.
zo moet je dat doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar als er staat dat iets een bepaald iets anders beheert weet ik toch nog steeds niet of ik het nodig heb?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan je wel raden lijkt mij. als iets iets anders beheerd kan je het niet wegdoen.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk werk je op een wat oudere laptop, waarvoor Google Chrome eigenlijk net te zwaar is.
In taakbeheer zal ook zien dat Chrome bijna alle beschikbare CPU ruimte zal gebruiken, wat zal resulteren in een trage/vast lopende laptop.

Als browser kan je beter Firefox/Internet Explorer gebruiken, deze vragen stukje minder van je CPU is mijn ervaring.