Ik wil graag een besturingssyteem bouwen met Windows. Weet iemand welke software en hoe ik dit kan maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows IS een besturingsysteem.
gvrox
10 jaar geleden
De vraag behoeft inderdaad enige toelichting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Software voor het bouwen van een besturingssysteem dat op een Windows kan
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik snap hem nog steeds niet. Je wilt dus een besturingssysteem bouwen dat onder Windows kan draaien. Wat is het doel?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik snap dat je dat denkt, en toch is dat niet wat er staat.
De vraagsteller vraagt letterlijk om een besturingssysteem dat onder Windows kan draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas moet ik je teleurstellen, want wat jij wilt doen is niet zomaar mogelijk. Wel kun je een besturingssysteem maken en deze dan onder een virtuele PC zoals VirtualBox (https://www.virtualbox.org/) laten draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze vraag moet me denken aan het school besturingssysteem: Skool. Gemaakt met linux en gebaseerd op Windows

Antwoorden (2)

Op http://www.youtube.com/watch?v=6MJUGVFAXKg kan je informatie vinden over je eigen besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn niet echt gratis software daarvoor. Visual Studio 2013 is gratis te proberen, maar uiteindelijk zal je ervoor moeten betalen. Linux is wel goed als je echt compleet je eigen besturingssysteem wil maken, maar vereist heel veel tijd. Dus Visual Studio 2013 of Linux gebruiken

Veel Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en Linux is ook niet gratis en ook niet te proberen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Linux niet gratis ? Verklaar je nader. En waarom zou het maken van een OS met Windows software sneller zijn dan met Linux software ?