Welke van de volgende 3 laptops heeft de beste specificaties?

Laptop 1: Toshiba Satellite P70-A-10P (1700 EUR)
Laptop 2: Asus G75VX-T4136H (1750 EUR)
Laptop 3: Asus G750JX-T4144H (1800 EUR)

Ik ga de laptop gebruiken voor videobewerking. Welke van deze 3 heeft de betere specificaties of de beste prijs-kwaliteitverhouding?

Om ze te vergelijken:

http://www.bol.com/nl/catalog/product-compare.html

http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/laptops/laptops/toshiba-satellite-p70-a-10p-17-3-inch-laptop/C31_6F4_6F4_780983/?PRmin=10&PRmax=2770&KAPRmin=1000&KAPRmax=277000&F=1,2,10,17&SM=2

Ik heb ze al eens eerder vergeleken, en de Toshiba sprak mij het meeste aan met zijn 16GB RAM en 1,5TB + 256GB SSD geheugen. Maar waarom kost die laptop het minste van de 3? Waarom zijn de andere 2 duurder terwijl ze respectievelijk maar 12GB RAM, 1TB + 256SSD en 8GB RAM, 750GB +256GB SSD hebben?

Ligt het dan aan de processor, videokaart, batterij... dat de Toshiba beterkoop is terwijl hij beter is (of lijkt?)

Trouwens, zijn Toshiba en Asus degelijke laptopmerken voor videobewerking of hebben merknamen op deze prijsklasse (1500-1800 EUR) niet zo veel belang meer?

P.S, een paar weken terug was de Toshiba laptop bijna overal verkrijgbaar, maar nu zie ik hem minder en minder (bij bol.com is hij al weg). Is dat omdat het een ouder model is ofzo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Toshiba zijn over het algemeen toch de betere laptops in stevigheid en kwaliteit. Asus verschilt niet veel hoor, het zijn vooral de verschillen in grote aantallen.

Het grotere interne geheugen en de net iets betere processor van Toshiba maken het wat beter als de Asus. Echter, de Asus heeft wel de betere videokaart van de twee, dat zou de keuze op Asus kunnen laten vallen

Uiterlijk vindt ik in ieder geval de Toshiba mooier lijken.

Ik heb nog niet kunnen vinden of Toshiba binnenkort met een opvolger komt.