Hoe komt het dat ik mijn zip map niet kan openen?

Ik heb gisteren een backup van mijn bestanden gemaakt via alles te kopieeren naar een map en die samen te voegen als .zip

Daarna heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd en heb het nu op een usb stick staan (die .zip map).

Ik zie dat er bestanden in zitten omdat de grootte van het .zip bestand rond de 1.5 mb is (worddocumenten dus). Alleen ik kan hem niet openen.

Ik weet dat ik het ook met een ander programma heb samengevoegd, maar ik weet dat programma ook niet meer.

Wie kan me helpen, het zijn belangrijke bestanden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De melding: "I:\Laptop.zip: The file or directory is corrupted and unreadable."
Is geen goed teken... Misschien dat je USB disk te snel uit je systeem is gehaald, of dat deze niet meer goed functioneert (een scandisk) kan misschien helpen, of dat je bij het maken van de zip een fout,leiding hebt gehad waarbij er bestanden nog open waren of niet toegevoegd konden worden door onbekende reden..

Op dit moment geeft de melding aan dat het uitpakkende programma niet goed kan lezen van het bestand en dat het waarschijnlijk beschadigd is..

De pagina in de bron geeft verschillende software aan die mogelijk kan helpen met herstellen.