Waarom neemt AvscanningService.exe zoveel werkgeheugen?

AvscanningService.exe neemt 205000 kb in mijn werkgeheugen en vertraagd alles. Windows XP pro reeds vele jaren in gebruik maar nu probleem ermee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is een programma dat je andere programma's in de gaten houdt.
Vaak gerelateerd aan malware.

De beste optie zou zijn dit programma te verwijderen omdat het geen Windows core file is.

Zie bron voor uitleg.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans 53 % dat gevaarlijk is voor je PC

Het lijkt er op dat dit een trojaans paard is of een key logger.
Iedergeval een proces dat andere programma's in gaten kan houden.

Ik raad je aan je pc te scannen op spyware gebruik hier voor bijvoorbeeld spybot search and destroy, dan weet je zo of het kwalijk is of niet.

Daarnaast zou ik controleren of je een virusscanner op je pc hebt draaien.