Ik heb een PC die aangesloten zat bij een school- of bedrijfsnetwerk, deze heeft geen Administrator rechten. Hoe kan ik die krijgen?

De PC staat nu bij mij thuis, en heeft geen Administrator account. Ik kan nu dus niks downloaden/installeren. Kan ik de rechten van een administrator account krijgen? Of moet ik er dan een heel nieuw systeem op zetten?
Er staat nu Windows XP SP3 op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Start hem eens op in veilige modes. Vaak komt er dan een admin account en als je een beetje mazzel hebt staat daar zelfs geen ww op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het admin account is verborgen om te voorkomen dat men ermee gaat spelen.
Om het te voorschijn te halen: Typ in het zoekvak onder start: cmd ). Met rechts klik je op cmd.exe en kies je als administrator uitvoeren. In de nu verschijnende opdrachtprompt type je: net user Administrator /active ( let op de spatie tussen Administrator en de /)

Hierna open je het configuratiescherm en klik onder: gebruikersaccounts en ouderlijk toezicht op : gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen. Je krijgt nu het administratoraccount te zien. Je kan nu het wachtwoord wijzigen of aanmaken.

Suc6