Hoe krijg ik in Windows 8 een snelkoppeling naar het bureaublad?

Ik heb sinds vandaag Windows 8 en ik heb met mijn domme hoofd de snelkoppeling naar het bureaublad verwijderd. Nu kan ik daar nog wel komen via alle apps - configuratiescherm, maar dat is natuurlijk erg omslachtig. Weet iemand hoe ik de snelkoppeling naar het bureaublad terug kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
je hebt geen shortcut nodig: beweeg de muis naar de linkeronderhoek en klik en je bent direct op je desktop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of "windows teken" + "D"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen domme vraag hoor..........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hee bedankt, dat eerste wist ik niet en aan dat tweede had ik niet gedacht! Bedankt! Corsa, je bent niet verplicht om te reageren op domme vragen ;)

Het beste antwoord

Ga naar de metro interface (of misschien ben je daar al). Haal het rechter menu te voor schijn (pijltje met muis naar rechter boven of onder hoek dan schuiven).

Druk op zoeken, daar zie je al je apps staan, zoek bureaublad op, rechter muis er op klikken en kiezen op de balk vastmaken aan start.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie! Helaas heb ik de hele 'app' (of wat het ook is) echt verwijderd. Dus hij is helemaal van mijn computer af. Heb je toevallig enig idee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal gesproken zou Bureaublad wel nog bij alle apps of bij de zoekfunctie zichtbaar moeten zijn. Als dat niet zo is, is er iets van systeembestanden beschadigd. Met het commando sfc /scannow kun je de systeembestanden controleren, en vaak ook repareren. Je kunt in de tussentijd de sneltoets Windowstoets+D intypen om naar het bureaublad te gaan. Om de systeembestanden te controleren kun je Windowstoets+X intikken, en naar Opdrachtprompt (Administrator) gaan. Typ dan sfc /scannow in
Pieter2011
10 jaar geleden
Ik heb even op mijn pc gekeken, maar bij de app Bureaublad zit geen optie om de app te verwijderen. Ik zou nog even goed kijken, Enkie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter, hij is er helaas echt af. Ik heb hem aangeklikt, 'installatie ongedaan maken' gekozen en toen kreeg ik nog een extra waarschuwing dat ik als administrator echt toestemming moest geven ofzo. En dat deed ik, slim he. Hij is dus echt weg! Maar ik heb inmiddels al een paar andere tips gekregen :) Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter, ik vond de linkjes die je plaatste wel erg handig! Ik heb inmiddels de scan gedaan en hij heeft inderdaad geholpen :D De snelkoppeling is er weer! Dank jullie wel!
Pieter2011
10 jaar geleden
Fijn dat het gelukt is!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de scan gedaan en dat heeft geholpen. Dank je voor de tip!