Nieuwe pc, heb al Windows 7 moet ik nog een Windows 7 cd kopen?

hallo, ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen en ik heb deze zelf samengesteld. mijn vraag is allen: ik heb al een cd van Windows 7 (van mijn ouders laptop) thuis liggen, moet ik dan nog een nieuwe Windows 7 besturingssysteem kopen of kan die cd gebruikt worden op meerdere computers? alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zal echt een andere Windows licentie moeten kopen. DVD's meegeleverd bij een laptop zijn alleen op die laptop te gebruiken. De licentie die bij die laptop zit is al in gebruik en hoort bij die laptop.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als het een losgekochte OEM-DVD is kan hij ook maar op een PC ooit worden geinstalleerd (wel vaker op dezelfde PC bij crash of reinstall)

Als het een Retail-DVD is kan hij op meerdere PC's worden geinstalleerd, maar altijd maar op een tegelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hebt verschillende soorten versies van een cd
sommige kun je maar 1x gebruiken
sommige 3x

en je hebt ook voor je hele huis, dat alle pc's en laptops in het huis
er windows 7 op kunnen zetten

( standaard worden de cd's van 1x verkocht maar dit moet je misschien even terug kijken in de factuur )