Hoe kan ik een USB tegen kopieren beschermen, maar wel het verwijderen van bestanden van de USB stick toestaan?

Hoi,
Ik wil een batch script maken, die ervoor zorgt dat bestanden niet naar de USB kunnen worden gekopieerd, maar waarbij wel is toegestaan dat bestanden van de USB verwijdert kunnen worden.
Ik heb nu dit in mijn batch staan:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies]
"Write Protect"=dword:00000001

Dit zorgt er wel voor dat ik geen bestanden kan kopieeren naar de Usb, maar ik kan dan ook geen bestanden verwijderen van de usb en dat wil ik wel kunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
om iets te kunnen verwijderen heb je schrijf rechten nodig, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is toch wel mogelijk om het kopieren te blokkeren naar usb maar het verwijderen van bestanden die op usb staan toe te staan

Het beste antwoord

Dat gaat niet, het verwijderen van een file is eigenlijk niets meer dan het weghalen van de verwijzing in de index tabel. Die index tabel moet dan dus opnieuw geschreven worden naar de USB stick, en dat kan niet als de schrijfbeveiliging aan staat.
gvrox