kun je widows 7 installeren op een externe harde schijf?

ik heb nu windows 7 op mijn computer met usb 2 en mijn harde schijf is een beetje langzaam , nu zou ik willen weten of ik windows 7 nou op mijn externe harde schijf kan installeren , zonder dat al mijn films en foto's er van worden verwijderd.

is het wel een vooruitgang qua de snelheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het gaat nog langzamer met een externe harde schijf.
Beter plaats je een SATA harde schijf er bij.
het beste met een partitie rond de 100 GB waar Windows7 en installaties van programma's op staat. en de oude harde schijf gebruik je voor data opslag zoals die foto's enz.
Nog beter een SSD harde schijf van rond de 60 of 120 GB.
Maar je PC moet SSD wel ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een goed antwoord. Vraag wel hulp van iemand in de buurt die verstand van zaken heeft, anders ga je de mist in.
je kan het er op instaleren als je windows 7 wil instaleren staat er bij 1 van de stappen waar het moet opgeslagen worden dan zoek je je externe schijf uit en zet her daar op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar blijven al mijn huidige bestanden er wel op staan?
en wordt hij wel sneller?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee.
Als je windows opnieuw installeert moet je eerst al je bestanden
( en die zitten op de meest onverwachte plekken in C:) back-uppen, en naderhand terug zetten. Volgens mij kun je sowieso niet op een externe schijf installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je windows op een externe harde schijf installeert wordt deze nog veel langzamer.