Als je een screenshot van je scherm wilt maken druk je op het knopje "Printscreen" op je computer, of iets wat er op lijkt (Om het passend te maken laten ze soms de klinkers weg)
Dan ga je naar paint (Uitvoeren -> mspaint) en druk je op plakken. Daarna staat hij in paint en kan je er mee doen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Shift + Prtsc gelijktijdig indrukken maakt een copy van uw volledig scherm, nadien kan u het plakken (Ctrl + V) in om het even welk tekst of fotobewerkingsprogramma.

Toegevoegd na 10 minuten:
In W7 zit ook nog een "Knipprogramma" waarmee ook een zelf gekozen deel van uw scherm kunt kopiëren en verder bewerken zoals boven opgegeven.
U kan dat openen door op het Windows logo te klikken en dan bij "Programma's en bestanden zoeken " het woord Knipprogramma in te vullen, dan verschijnt bovenaan het programma vanzelf.
Als u daar nu rechts op klikt kan u zelfs een short cut op uw bureaublad zetten, altijd handig.
Op de afbeelding ziet u daar een voorbeeld van.