Linux als besturingssysteem op een SD-kaart, kan dat? Wie kan mij dat uitleggen?.

Toegevoegd na 23 minuten:
met een SD-kaart bedoel ik een flashgeheugen, dus niet een SSD harde schijf

Toegevoegd na 29 minuten:
Een kaart die gebruikt wordt in digitale-cameras, pda,s en mp3-spelers.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan, en er is weinig uitleg voor nodig.

gebruikt dit programmatje:
http://unetbootin.sourceforge.net/

vervolgens opstarten, selecteren welke linux distro je wilt hebben of een iso selecteren vervolgens je SD kaart selecteren en maken maar.

Ik heb het nog nooit getest of je kan booten vanaf een SD kaart lezer, maar het is me wel gelukt met een sd kaart die in een usb adapter zat en dan in de bios aan te geven dat ie van USb moet booten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is dit wel mogelijk. Ik veronderstel dat je UBUNTU bedoelt.
http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows
Op de website van ubuntu staat hoe je het op een usb-stick zet dus dit zal ook wel werken op SD.
Kijk in het boot menu van je pc of je deze op SD kunt laten opstarten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, de Raspberry Pi staart standaard op van een SD kaart met Linux erop. Als je een "gewone" PC hebt moet je de Bios vertellen op te starten van de SD kaart. Vraag is alleen hoe je een bootable image op die SD-kaart krijgt.