hoe kan ik een andere besaturingsysteem op mijn server zetten?

ik heb een server maar daar draait nu op VMWare esxi maar ik wil daar wil ik windows server 2008 op draaien maar hoe moet dat

graag stap voor stap uitleggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Allereerst heb je VMWare Vsphere client nodig om te verbinden met je ESXi server. Eenmaal ingelogd klikje op "inventory" nu kom je in het deel dat je een nieuwe VM aan kan maken. Klik nu rechts op je naam van je ESXi, en kies daar voor "create new virtua machine". Door loop vervolgens de stappen voor het maken van je VM. Als dat klaar is zal je virtuele machine starten. Klik vervolgens rechts op de zo juist aangemaakte VM en kies voor "open console" in het scherm wat nu extra opent kan je eigenlijk op de zelfde manier een .iso aan je VM koppelen en zo een W2k8 installatie uitvoeren. Ik hoop dat het zo beetje duidelijk is, anders plaats ik morgen wel wat screenshots.

Toegevoegd na 10 uur:
Zie de afbeelding voor een kleine howto
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (2)

Windows Server 2008 op dvd of USB zetten, mediadrager in de server starten en server rebooten. Afhankelijk van instellingen mogelijk de bios openen om je opstartschijf te selecteren. Daarna de installer volgen en dan komt vanzelf de vraag om de hdd te formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of gewoon binnen je VMWare esxi. VMWare is geen server op zich, enkel een platform waarop je virtuele servers kan draaien en beheren. Zorg dat je een windows server 2008.iso bestand hebt en maak in je VMWare een nieuwe virtuele machine aan. Daar kies je welke en als installer kies je dat iso bestand. Daarna gewoon de instructies op je scherm volgen.

Tenzij je geen virtuele maar fysieke server wilt dien je de stappen van de post boven mij te volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik moet denk ik een windows server 2008 ISO bestand hebben die heb ik ook maar dan weet ik niet hoe ik hem op esxi 5.1 moet installeren op mijn workstation 9 lukt dat wel maar esxi 5.1 niet A.U.B. help me groetjes Richard
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goh dit zit ver weg maar is er binnen die esxi geen mogelijkheid "create new virtual machine" waarbij je dan dit iso bestand moet selecteren? Dan wordt de installatie gewoon verder gedaan. Het kan ook zijn dat er een blanco virtuele machine gemaakt wordt, dan moet je ergens edit settings kunnen doen en bij de virtuele dvd lezer moet je het iso bestand aanduiden. Hierna je virtuele machine opstarten. Ik weet het ook niet meer vanbuiten maar het is één van die twee manieren.