Kan ik bij de eerste installatie van pre-installed Windows een andere taal selecteren?

"Stel dat ik in Duitsland een PC koop bij de firma X of Y met pre-installed Windows (in Duitse taal), kan ik dan bij de installatie van Windows alsnog de Nederlandse taal selecteren, en zo nee, hoe krijg ik er dan de NL-taal op geinstalleerd en wat kost dat?"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dag Fredj,

De taal van bepaalde versies van Windows 7 (en waarschijnlijk ook 8, maar dat weet ik niet zeker) is in ieder geval achteraf altijd aan te passen, simpelweg door een taalpakket te downloaden bij Microsoft. Dit kost niets. Zie de bron voor de link.

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het wel gedaan en ik kon gewoon Nederlands selecteren. Vaak kun je ook Engels wel selecteren en volgens mij kun je de taal achteraf ook nog downloaden.

Let op: een Duitse pc heeft een Qwertz toetsenbord. NL een Qwerty en BE/FR Azerty