Ik heb bij mijn pc een wachtwoord gezet en ik ben die vergeten hoe verwijder ik de wachtwoord?

Het is een oude pc en het is een HP

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
welk besturingssysteem draait er op die pc?

Antwoorden (2)

Dat zal niet lukken tenzij met speciale software om het paswoord te achterhalen waar ik hier niet zal op ingaan gezien de policy van GV.
U kan altijd een nieuwe user aanmaken als u nog toegang heeft tot het systeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja .. het is niet helemaal legaal
maar ik gebruik de CD al jaren om computerproblemen op te lossen.
Heb altijd de laatste versie in m'n tas

I Have The Password
is een bootable CD met een keur aan handige software,
de meeste zijn freeware, maar niet allemaal

Er bestaan meer soortgelijke Rescue CD's (zoals Hiren's Boot CD)
maar deze zou je eigenlijk standaard bij je moeten hebben.
Normaliter willen we geen discussies over warez en andere illegale praktijken boos, dat doen we allemaal lekker stiekum,
maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden.

Stel dat de computer niet meer wil opstarten in Windows,
druk je de IHTP-CD erin en start de PC op vanaf de schijf.
Je krijgt dan een menuutje waaruit je een keuze kunt maken:

* IHaveThePassWord
* Slim ResCue CD
* MemTest86+ 2.01
* Multi-Flash BootDisk
* Win98Se BootDisk
* Darik's Boot and Nuke 1.07 BootDisk

De 1ste optie is een hele handige, een uitgeklede versie van XP die vanaf de CD gedraaid wordt, en van waar je alle programma's kunt starten.

Wanneer je CD opent terwijl XP of Vista al op de PC draait,
krijg je een extra startknop met toegang tot de software ( zie afbeelding)

http://ophcrack.sourceforge.net/
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
http://www.webtree.ca/windowsxp/tools/ntpassword/ntpasswordhack.zip