Hoe kan ik de virtuele machine starten zonder eeen PXE-E53 error te krijgen?

mijn dell poweredge zegt als ik een virtual machine start dan zegt hij dit:

Network boot from intel E1000
Copyright (c) 2003-2008 VMware, inc.
Copyright (c) 1997-2000 intel Corporation

CLIENT MAC ADDR: 00 0C 29 9B 43 83 GUID: 564D0B37-00F5-B7A0-A2EE-2D36249B4383
PXE-E53: no bootfile received

PXE-M0F: exiting Intel PXE ROM
Operating system not found

wie weet wat dit is en hoe je dit kunt oplossen zodat mijn virtual machine wel werkt.

mvrgr
richard

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Dit zijn client pctje die in principe zelf geen werkende boot hebben of zelf een werkend windows ?
ze werken allemaal vanaf een grotere server pc
ik ken ze niet goed natuurlijk
maar heeft deze client pc een eigen hd ?
en CD drive ? usb poort die in te stellen is al eerste boot device ?
in sommige gevallen kan je de netwerkboot uitzetten in bios
zodat hij vanaf zijn eigen HD kan starten
maar ik vraag me af of dit bij deze mogelijk is ?

maar als dat kan, kan je in het bios ook aangeven dat hij vanaf de HD moet starten
boot volgorde instellen en die netwerkboot helemaal uit
je moet dan wel windows opnieuw installeren via cd ?
gen idee of deze ook een cd rom drive heeft (wellicht de mogelijkheid via bootable usb te starten? je zou dan een windows setup op bootable usb drive moet zetten
windows vanaf daar installeren ?

Als je deze mogelijkheden in bios niet hebt dan denk ik niet dat deze gewoon niet aan de praat te kijgen zijn. zonder een server pc
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou je het stap voor stap kunnen uitleggen ik heb geen windows cd ik gebruik vmware esxi
hij heefd een cdrom drive
hij heefd een hard disk (hd?)
capthavoc
10 jaar geleden
ik vermoed dat dat echt niet gaat werken
maar begrijp ik goed heb je er nu al windows op ?
waarom dan dat virtueel ook nog eens ?
Als je in de bios kunt schakelen naar de eerst boot device HD dan kan je er gewoon windows of linux o.id opzetten
via cd rom drive
maar virtueel zal niet werken omdat je dat op een andere server pc moet zetten en die moet dan window server software draaien
het gaat nooi werken via de pxe netwerk boot omdat deze vanaf een ander pc moet draaien en iets van windows server 2003 of 2008 of zoiets en dat is mij ook boven mijn pet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke even voor de duidelijkheid ik heb een dell poweredge 2950
met esxi er op als ik via mijn laptop op de server inlog dan doet dit het wel gewoon maar zodra ik er een virtual machine aanzet krijg ik deze error hij hoeft alleen maar een minecraft server te draaien en teamspeak mvrgr richard
je virtuele maschine probeert op te starten vanaf een PXE server. Gezien deze niet aanwezig is, zal je vm ook niet kunnen opstarten vanaf een pxe/,wds server.

In VMware heb je ook de mogelijkheid om een .iso of een fysieke cd (die je dan in de server zelf doet) te koppelen aan je virtuele maschine. Tijdens het opstarten van je VM kan je op "ESC" drukken om aan te geven vanaf waar je VM moet opstarten. Selecteer daar dan de optie cd-rom.

Het opzetten van een pxe of WDS (Windows Deployment Service) is niet iets wat je binnen 5 minuten gedaan hebt. Dit vergt overigens ook wel enige kennis van Windows Server
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is eigenlijk zoon cd moet je doe kopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows is nu eenmaal niet gratis, via de legale wegen zal je inderdaad een officiële cd-rom moeten kopen.
Er zijn wel websites waar je bijvoorbeeld een Windows 7 iso kan downloaden. Je bent dan wel beperkt tot de 30 dagen proeftijd zonder licentie. Kies je voor een Linux besturingssysteem, bijvoorbeeld Ubuntu dan kan je die GRATIS downloaden en ook GRATIS blijven gebruiken.

Ik raad je toch aan om je eens wat verder te verdiepen hoe Vmware ESXi in elkaar zit.