Is het mogelijk om programmas na installatie van schijf te veranderen?

Win8 computer. Mijn C: schijf staat vol met geinstalleerd programmas. Ik wil alle programmas verplaatsen naar andere partities. Op de C: schijf wil ik alleen de Windows files overhouden.
Werken de programmas na verplaasting? Of moet ik alle programmas opnieuw installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je zult als je dat wil al je programma’s opnieuw moeten installeren. Je kunt programma bestanden namelijk niet overzetten.
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk wel je primary schijf klonen naar de schijf met meer ruimte en de secundair schijf als primary zetten in de bios en die andere formateren en als tweede schijf gaan gebruiken, als dat een optie is.

Of een nieuwe grotere schijf kopen de oude daar op klonen en die nieuwe gebruiken. Zo duur zijn ze niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, ben het dus ook niet helemaal met RonRon eens maar de kans dat alles echt werkt naar behoren is heeeel erg klein te noemen. Wat je kan doen is een kopie maken van je gehele schijf maken (ghost?), dan na een herinstallatie de programma's installeren en vanuit je backup de bestanden overschrijven van je "nieuwe" installatie met je oude bestanden. Onmogelijk is het niet, maar erg handig ook niet want heel ontbreekt er net weer 1 of ander klein bestandje waardoor je programma niet werkt. Mocht je een 2e schijf hebben, kloon dat ding en probeer het daarop terug te zetten, werkt het daar wel op? Dan heb je geluk en anders houdt het op zoals Ron zegt. Succes gewenst!!