is het mogelijk om via je pc commands te sturen naar een android toestel in je netwerk?

Is het mogelijk om via je pc een mobiel commands te geven die in je netwerk zit? ik bedoel hierbij dat je via de computer je verbind via een interne ip en dan commands naar de toestel kan sturen.
zo ja, is er ook een site met voorbeeld commands?

p.s. ik heb hier geen verkeerde doeleinden ermee in gedachten, ik vroeg me gewoon af of het mogelijk was en hoe.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan zeker, android is gewoon een unix variant, je kan er dus ook vanaf een pc, of andere smartphone op aanmelden en programmas starten. Mbv van basis unix commando's zoals rsh
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Hier een mogelijke manier:

http://www.techfied.com/development/mobile/accessing-android-linux-command-from-pc-using-ssh-putty

Andere antwoorden (1)

Het nut van je android besturen van afstand zie ik niet zo. Wel je pc besturen van afstand en dat kan ook wel maar daar heb je wat voor nodig en dan moet je telefoon wel geroot zijn.