Laptop registry opschonen, hoe kan ik dit veilig doen?

Wat is precies registry van je computer?
Hoe kan ik dit veilig opschonen zonder dat het systeem uit balans raakt?
Welke free tool kan ik het beste voor gebruiken?

Dank alvast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Met RegClean Pro van Systweak heb ik tot nu toe goed resultaat behaald. Gratis te downloaden via http://www.systweak.com/registrycleaner/onlyad_new_dutch.asp
Daarna gaat het vanzelf alle fouten opsporen. Als je het programma daarna, via het configuratiescherm, aangeeft te willen verwijderen kan je de helft van de fouten laten oplossen. En daarna aangeven dat het register opgeschoond moet worden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Iedere Windows-computer heeft een register, in het Engels registry genaamd. Het register is een centrale, hiërarchische database om gegevens in op te slaan die nodig zijn om het systeem te configureren voor één of meerdere gebruikers, toepassingen en apparaten.
Windows maakt continu gebruik van het register: voor gebruikersprofielen, geïnstalleerde hard- en software, en de instellingen van vensters, mappen en pictogrammen.
11 jaar geleden
Het programma TuneUp utilities is daar heel geschikt voor. Werkt veilig en houdt de computer verder ook geoptimaliseerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik daar het Nederlands talig programma Ccleaner voor.
Men kan het gratis downloaden en het kan behalve het in het register fouten opzoeken en herstellen ook de PC ontdoen van alle overtollige, achtergebleven data.
Voor meer uitleg en download zie onderstaande link.
U zal merken dat uw laptop nadien veel vlugger geworden is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ccleaner heb ik er al opstaan, maar is dat ook voor de registry op te schonen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, het is de 2e knop, indien u de werking niet kent kan ik u helpen. Zie extra afbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo zie je maar, daar heeft u Goeievraag voor ;-)