Waarom kan ik geen programma's meer openen in Windows 7?

Ik heb een Windows 7 laptop echter kan ik geen programma's meer openen (EXE) met uitzondering van Avast, NOD32, Skype en nog een paar andere. Nu heb ik ontdekt dat ik gedurende +/- 30 seconde na het opstarten wel nog EXE bestanden kan openen, daarna is het niet meer mogelijk. Ook in de veilige modus is het mogelijk om EXE bestanden uit te voeren.

Ook blijft de laptop bij het openen van een programma (EXE) of Windows Verkenner vasthangen. Als ik de programma's open dan worden deze wel weergeven in Windows Taakbeheer. Ik heb alle virussen etc. verwijderd zowel via Avast als NOD32. Het probleem wordt niet veroorzaakt door een conflict tussen de anti-virussoftware want het probleem deed zich alvorens het installeren van Avast voor.

- Kan geen EXE meer openen na +/- 30 seconden
- Laptop blijft vrijwel direct vasthangen (muis werkt wel en ik kan ook nog andere programma's starten, ook deze blijven vasthangen)
- Processen worden wél weergegeven in Taakbeheer
- Alles werkt probleemloos in Windows Veilige Modus
- Systeemherstel is niet mogelijk, ook niet via installatiemedium
- Kan de computer ook niet afmelden of afsluiten

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Systeemherstel (werkte niet)
- Ik heb de register instellingen weer naar standaard hersteld
- Computer helemaal schoon gemaakt van schadelijke componenten

Het liefst wil ik niet heel mijn systeem leegmaken i.v.m. veel geïnstalleerde software e.d.

Bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Gebruik niet meer dan één virusscanner op je systeem. Meerdere virusscanners kunnen elkaar tegenwerken. Probeer een keuze te maken tussen welke virusscanner je wil behouden. Eén goede gratis virusscanner is voldoende. De anderen dus verwijderen met Revo Uninstaller. Als firewall is de Windows firewall een goede keus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klik anders eens het windows knopje aan, type "eventvwr.msc" in en druk op enter.
Dubbelklik nu linksboven in de hoek "windows logs" en dubbelklik dan vervolgens op "system".

Zie je dan ergens in de lijst rode uitroeptekens staan? Verschijnt er ook een nieuwe zodra je iets probeert te openen? Zoja, dan staat er onderin of het een bepaalde driver, update of iets anders is wat het probleem kan veroorzaken.