een programma wat het mogelijk maakt om een programma, bedoeld voor een ander besturingsprogramma, toch te gebruiken, heet een emulator.

Even googelen leverde volgende link op, ik hoop dat je hier wat aan hebt:

http://www.howtogeek.com/howto/12771/play-your-favorite-dos-games-in-xp-vista-and-windows-7/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omzetten naar wat?

Windows kan nog steeds DOS-applicaties uitvoeren. Mocht je problemen hebben dan kun je DosBOX downloaden.

Een bestand is echter geen applicatie; een WP5.1-bestand uit het DOS-tijdperk zou je echter ook gewoon binnen een moderne Word-versie moeten kunnen openen.