hoe wis ik windows 7?

hallo mensen,
ik heb een acer aspire T120e series (desktop)
ik wou minecraft downloaden maar ik kreeg de melding error bad video drivers. verder wil ik mijn gameplay recorden met pinnacle studio. minecraft doet het helemaal niet en pinnacle lagt vanwege de standaard video driver. mijn vraag is dus hoe ik windows 7 verwijder en windows xp kan installeren. want de video drivers zijn er niet voor windows 7.
alvast bedankt.met vriendelijke groet tibben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of het met die hardware uberhaupt gaat werken. Ik denk dat het een teleurstelling gaat worden:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook mijn idee, ligt niet aan de video drivers, maar aan te lichte hardware. Beter laten hoe het is, en sparen voor een echte PC ;-)

Het beste antwoord

in feite simpel
je start op met de xp dvd , het installatieprogramma ziet dan een windows 7 partitie. verwijder deze (zie de opties onderaan)
de setup zal je dan vragen wil u de lege ruimte partitioneren ?
ja dus en de setup doet de rest
LET OP
Als je een hidden partitie hebt zeg maar een restore recovery ?
dan kan het zijn dat je een systeemherstel partitie hebt
Als dat een xp verise is gebruik dan liever dat dan een losse xp dvd
zoek op het intenet op in je handleiding dan even uit welke key je moet gebruik om in de systemrecovery te komen
eenmaal daar kies voor de fabrieksherstel optie
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,
Als ik de cd wil laden via BIOS dan start mijn computer eigenlijk gewoon op met windows 7 vervolgens heb ik dit bij een laptop geprobeerd waar windows 7 ook vanaf moet (acer travelmate 4500) hierop begon denk ik de installatie maar toen verscheen de melding E61- nogwat waardooor hijniet kon laden ik snap er niks meer van hoor
Mvg tibben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je aan het doen bent is een vrij zwaar spel proberen te draaien op historische en toen al budget hardware. Dat lukt niet snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen met nieuw moederbord processor noem maar op. dit is vaak veel goedkoper dan een nieuwe pc kopen en deze zijn vaak ook beter. dan laat ik gewoon deze hardeschijf erop dat zou dan geen probleem zijn toch? dit was meer een optie om te kijken of ik niet zoveel geld uithoefde te geven.
als iemand nog iets weet hoop ik het graag te horen!
capthavoc
11 jaar geleden
ik vermoed dat die oude HD een IDE is misschien als backup nog wel handig maar moderne moederborden hebben allemaal SATA schijven dus die zal je er toch bij moeten kopen

Andere antwoorden (1)

Als er geen drivers voor jou windows versie zijn, horen de apparaten (waarvoor je drivers nodig hebt) waarschijnlijk ook niet bij die windows versie. Ikzelf werk ook graag met Pinnacle studio, en ik Minecraft ook. Alleen: ik heb een multimedia PC van €450 euro, en ik kan niet recorden voor minecraft zonder 1 FPS te krijgen. Want als je je dingen wil opnemen moet je een zware gaming pc hebben, want opnemen kost veel CPU en werkgeheugen.