Wat kan ik beter doen, 64 of 32 bit?

Over niet al te lange tijd krijg ik een 64 bits computer, maar ik twijfel nog wat ik ga doen, 32 of 64 bits.
Ik moet deze computer gebruiken voor school, ik heb een windows 7 code, deze gaat erop.
Ook ben ik erg gehecht aan Linux, dat gaat er dus ook op.
Ik heb een 1TB harde schijf en heb 4GB ram.
Verder werk ik vaak met AVID, dit met HD video dus dat vraagt ook het een en ander.
Dus wat kan ik het beste doen?
Windows 7 32 of 64 bit?
Linux (Ubuntu) 32 of 64 bit?
Ik werk geregeld met oudere apparatuur, zoals een firewire interface (2004), hier moet ik mee kunnen blijven werken.
Komen verder de driverproblemen van windows ook vaak voor met Linux?
bvd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

64 bits gewoon doen

Linux kan je gerust 32 bits gebruiken of beide als je wilt
heeft verder niets met windows te maken

volgens mij is firewire is geen probleem dat werkt gewoon
de meeste drivers pakt ie wel
ik weet alleen dat sommige printers problemen kunnen veroorzaken
maar dat blijft ook meestal beperkt tot hele specifieke fotoprinters
of zeg maar hele oude (niet) usb printers. of oudere webcam bijv
maar dat zou je je eigenlijk niet er van moeten weerhouden 64 bits te nemen
bovendien heeft de 64 bits versie nog steeds de map voor
32 bits applicaties
ik heb er zelfs wel 16 bits software op staan die wat tricky zijn te installeren maar daar is bijna altijd wel een mouw aan te passen

Dus lijkt me sterk dat je er echt mee in de problemen komt.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed verwoord!
64bits.je kan het vergelijken met een snelweg. Een 32 bits computer heeft een 32baans snelweg. En een 64 bits computer heeft dus 64 banen