Waarom wordt de ruimte in mijn C-schijf niet groter als ik dingen verwijder?

Hallo,
Ik moet ruimte maken op mijn pc en ben dus dingen aan het verwijderen. Nu heb ik dus need for speed shift verwijdert van ongeveer 5gb, maar er komt gewoon geen ruimte bij! Ook niet na het bij de prullenbak te hebben verwijderd? Wat moet ik doen om nu toch die ruimte te krijgen ? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Schijfdefragmentatie.

De bestanden worden dankzij schijf defragmentatie weer in elkaar geschoven en zo krijg je ruimte

Dit vind.je.bij susteemconfiguratie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Defragmenteren maakt geen ruimte vrij, het herschikt alleen de gebruikte ruimte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Exact
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let op! Als je een SD hardeschijf defragmenteer dan nooit. Dit is niet goed voor de schijf. Daarbij komt ook nog eens dat defragmentatie geen ruimte vrij maakt.
Als je bestanden verwijderd blijven ze in de prullenbak beschikbaar. Ze zijn pas echt weg als je de prullenbak leegmaakt. Je kunt ook de ruimte beperken die de prullenbak op je harde schijf gebruikt. Verder helpt het ook om herstelpunten van het systeem weg te gooien. Als de computer goed draait zet je het systeemherstel uit. Zet de pc uit en start weer op. Maak dan wel weer een nieuw herstelpunt.
Ook het hulpprogramma schijfopruiming uit laten voeren.