hoe kan ik de beveiliging van mijn MacBook prullenmand weghalen?

als ik iets verwijder vraag hij steeds om mijn wachtwoord dat is heel vervelend ik kan geen optie vinden bij instellingen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het lijkt er op dat de dingen die je weg wilt gooien van een andere gebruiker zijn dan waarmee je inlogt. Ik kan me geen andere reden bedenken waarom je Mac dit vraag. Er is namelijk geen optie 'vraag altijd password voordat de prullenbak geleegd wordt'.

Ik heb dit alleen als ik sommige programma's wil weg gooien (waar ik dus even mijn toestemming voor moet geven).

Zijn de items die je wilt weg gooien ook daadwerkelijk verwijderd nadat je je password hebt ingevoerd?
Heb je wel voldoende gebruiksrechten? Werk je nu onder het account waarmee de Mac ook is ingericht? Als je naar Systeemvoorkeuren, Gebruikers en groepen gaat, staat daar dan 'beheerder' onder het account waarmee je inlogt?

Sorry voor alle vragen, maar dit zijn dingen die in mij op komen, waaraan het zou kunnen liggen, en ik kan niet zelf even op jouw computer spieken.

Tot slot kan je met het Schijfhulpprogramma (in programma's / hulpprogramma's) de schijfbevoegdheden controleren en herstellen. Maak je geen zorgen over de meldingen van dit programma. Er zijn er altijd een paar...

Hopelijk heb ik je toch een beetje verder geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste,
Hier gaat het om een permissie probleem!
Dit probleem van account permissie is al heel lang van Apple een vervelend ding.
Er is bij nog geen enkel OSX10 systeem goed geschreven om dit voorelkaar te krijgen.
Daarom zijn er handige programma's die dat karweitje oplossen....
-CleanApp
-Tinkertool System
-TechTool Pro 6
Als je wilt kun je op deze website wel het een en ander vinden:
http://www.macupdate.com
Mocht je nog vragen hebben over deze progr. kun je mailen:
jos53@zeelandnet.nl
Succes!