Hoe moet ik WINDOWS XP naar WINDOWS 7 upgraden?

Mijn vader heeft eeeiindelijk besloten om XP naar WINDOWS 7 te upgraden.
Nu heeft ie er alleen maar problemen mee, want het lukt niet, het installeren, en daar wordt ie nog al pist-off van!
Wie kan ons alsjeblieft helpen!!
Op internet staan er ook wel beschrijvingen, maar lastige.
Als iemand zelf een beschrijving kan geven of een link van een website met een makkelijke beschrijving kan, zou ik heeel blij zijn!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (3)

Start de windows 7 dvd op en kies de optie upraden in het menu, dat zou voldoende moeten zijn

Toegevoegd na 32 seconden:
*upgraden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk hebt u de 32-bits versie nodig. Klik voor de zekerheid echter met de rechtermuisknop op Mijn computer en vervolgens op Eigenschappen.

Als u niet x64 Edition ziet staan, is op uw computer de 32-bits versie van Windows XP geïnstalleerd. In stap 1 van deze zelfstudie wordt beschreven hoe u Windows 7 Upgrade Advisor kunt uitvoeren. Hiermee kunt u verifiëren of de 64-bits versie van Windows 7 op uw computer kan worden uitgevoerd.

Als u wel x64 Edition ziet staan onder Systeem, is op uw computer de 64-bits versie van Windows XP geïnstalleerd en kunt u de 64-bits versie van Windows 7 gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het een illegale versie betreft, zal het niet werken omdat er om een sleutel/password gevraagd zal worden.

En aan illegale dingen werk ik niet mee op GV. Volgens mij is dat ook tegen de richtlijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om een Windows XP computer naar W7 te upgraden moet de computer aan een aantal minimum eisen voldoen die nodig zijn om W7 te kunnen draaien zonder problemen. Zo moet het aanwezige werkgeheugen minimaal 4 Gigabyte zijn, en moet de processor 2,4 Ghz zijn of hoger. Ook aan de videokaart worden hogere eisen gesteld.

Om te weten te komen of je computer geschikt is voor W7 ga dan eerst op de XP computer naar deze pagina: http://windows.microsoft.com/is-IS/windows/downloads/upgrade-advisor en klik onderaan op "download W7 upgrade advisor".

Er wordt dan een programma geinstalleerd dat onderzoekt of de XP computer geschikt is of wat eventueel ongeschikt wordt bevonden. Volg de aanwijzingen van het programma op en je krijgt een stap voor stap uitsluitsel over de mogelijkheden.

- Mocht de computer geschikt bevonden worden dan kun je W7 betrekkelijk eenvoudig installeren. Er van uitgaand dat er met legale versies van zowel XP als W7 wordt gewerkt natuurlijk.

Om de upgrade snel uit te voeren moet je eerst in het BIOS de "BOOT" volgorde veranderen. Start daarvoor de computer op en druk zodra het eerste zwarte scherm verschijnt (dus nog voordat xp opstart) op "DEL". Het BIOS scherm verschijnt nu.

BIOSsen hebben onderling nogal wisselende menu's maar je moet in de lijst die je ziet zoeken naar "bootsequence". Daarin staat de opstartvolgorde die de computer gebruikt van aangesloten harddisks en CD/DVDspelers. Meestal staat er zoiets als: HDD0, HDD1, CD/DVD, floppy. Door met de pijltjestoetsen (de omschrijving van de besturingsfuncties staan onderin het biosscherm) op de regel te gaan staan kun je die volgorde veranderen. Zet de volgorde op CD/DVD, HDD0, HDD1, floppy.
Sluit dan het scherm af met "Save and Quit".

Leg in de CD/DVD speler alvast de W7 DVD en start de computer opnieuw op.
De computer zal nu vanaf de DVDspeler opstarten en de W7 DVD detecteren.

Nadat de DVD speler de benodigde installatiebestanden heeft geladen komt de vraag of je W7 wilt installeren... er zijn dan 2 opties: Upgrade naar W7 of een nieuwe installatie. Kies dan voor Upgrade.

W7 zal dan het bestaande XP gaan ombouwen naar W7 en daarbij worden geen programma's en bestanden gewist. Zorg er dus wel voor dat de HD genoeg vrije ruimte heeft anders gaat het niet lukken.

Nog wat tips: defragmenteer de Harddisk eerst voordat je W7 gaat installeren en maak de HD zo leeg mogelijk door ongebruikte programma's en bestanden die alleen maar ruimte in nemen te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een tip.. Zorg ervoor dat de C: partitie waar W7 op wordt geinstalleerd voldoende ruimte heeft ( minimaal 10 Gb) dit omdat W7 in de loop van de tijd nogal gaat groeien door de vele updates die al geweest zijn en nog gaan komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben hem alleen niet op cd, we hebben m gedownload, gewoon legaal hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verklaard een hoop. Het op deze wijze installeren /upgraden van W7 is bijna niet te doen als je geen kennis van DOS hebt.
Als je de licentie aan Microsoft betaald hebt en een product key hebt ontvangen dan kun je Microsoft vragen om een DVD met W7 er op.
Neem daarvoor contact op met de helpdesk van Microsoft in Amsterdam. De DVD wordt dan aan je huisadres toegezonden. Je krijgt dan 2 versies: de 32 bit versie en de 64 bit. Kies de versie die bij de huidige XP op de computer past. (meestal is dat 32 bits) een installeer de upgrade zoals ik eerder heb beschreven. Dan gaat het goed komen. Succes