Waar vind ik drivers voor MacOS-X?

Windows drivers krijg je er ongevraagd bij. Linux drivers worden vanzelf gemaakt door de linux community. Maar wie zorgt er voor drivers voor MacOS-X? Is er misschien een 'Linux->Apple' porting community? Of is third-party hardware iets vreemds in de Apple wereld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste hardware die geschikt/gemaakt is voor mac heeft geen drivers nodig dan alleen via de mac update
als je iets aansluit wordt meestal de ID wel gevonden maar dat wil niet zeggen dat het werkt.
maar reken er maar op dat als iets niet werkt het ook niet werkend te krijgen is
helaas
bijv macam software kan sommige webcams nog wel (gedeeltelijk) aan de praat krijgen
maar daar houdt het mee op
je kan wellicht nog wel wat dingen vinden via macupdate.com
Maar vaak gaat het dan om oudere drivers voor 10.5 en lager
vanaf 10.6 heb je de app store en via je appel id wordt je OS bijgewerkt
ook met oudere OS gaat dat wel op maar dat is vrij beperkt
Als er drivers te vinden zijn dan is dat altijd via de website van de fabrikant van je hardware/randapparatuur. maar al gezegd dit gaat vaak om oudere drivers

vaak ben je met mac gebonden aan duurdere onderdelen
bijv een goedkope logitech webcam werkt echt niet
kans bestaat dat een beetje redelijk webcam voor mac je toch al gauw 80 euro kost
ook niet alle printers werken er goed mee.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Mac is een apart wereldje zoals ik al vermoedde.