Hoe reset ik mijn laptop zonder hem aan te zetten?

Ik heb dus een oude laptop van mijn oma, waarvan de videokaart kapot is. Ik wil hem aan iemand geven die er wel wat mee kan, maar dan heeft al de gegevens van mijn oma die er nog op staan. Aangezien de videokaart kapot is kan ik dus niet kijken wat ik doe, en de laptop dus niet resetten.

Is er een manier hoe ik hem kan resetten zonder ik iets op het scherm hoef te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Nee zonder aan te zetten kan je hem zelf niet resetten, enige optie kan zijn om de harde schijf eruit te halen en via je eigen pc aan te sluiten en hem dan te formateren en weer terug te zetten, maar dan i.s het besturings systeem er ook af.