mijn computer doet vreemd en scheeld heel weinig totdat hij niks meer kan!hoe los ik dit op?

ik heb een ENORME crash achter de rug met de pc( hp windows 7) Bij opstarten vraagt hij of hij shijf controle wil doen, oke vind ik best. zegt hij: kan niet. Ook een backup maken wil niet meer een systeem herstel ook niet! wat nu ? hoe maak ik hem weer goed!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het beste kan je de PC formatteren, dan kan je alles opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als Windows bij het opstarten zulke meldingen gaat geven dan ben je iig te laat voor het maken van een back-up en moet je ook niet zoveel meer gaan proberen.
Ook schijfcontrole kan dan niets meer voor je doen...
Duidelijk is dat je HD gecrashed is wat deze problemen veroorzaakt.

Als je een beetje handig bent dan kun je zelf een nieuwe HD inbouwen en de gecrashte harddisk LATER proberen te benaderen om eventuele belangrijke bestanden vanaf te halen /kopieren naar je nieuwe schijf. Zorg er wel voor dat de gecrashte schijf tijdelijk afgekoppeld wordt en gebruik de kabels van deze schijf op de nieuwe HD.

Als je een nieuwe HD geplaatst hebt dan moet je daarna eerst deze met de Windows 7 DVD weer formatteren en dan Windows 7 weer installeren.
(optie Nieuwe Installatie).
Daarna moet je de driver CD van het moederbord gebruiken om eventuele missende drivers weer te installeren.

De gecrashte HD kan je op een later tijdstip proberen aan te spreken. Daarvoor kun je hem tijdelijk in de computer aansluiten en als slaaf instellen. Als je geluk hebt dan kan je misschien nog wat bestanden redden door deze dan te kopieren naar je nieuwe schijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar mijn computer doet het gewoon nog.ik kan er gewoon nog op maar ,tja is der ook een oplossing zonder hem te verbouwen? Want alsik dat doe dan ontploft ie :-P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je computer het nog gewoon doet lijkt me dat er geen (echt) probleem is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip, nieuw installeren op een verse HD. Zelf heb ik geen windows (meer), maar weet uit ervaring dat een verandering van de hardware soms maakt dat je OEM licentie niet meer werkt, en je dus gemekker krijgt bij het installeren. @luc8626
Misschien een vreemde tip, maar is het een optie om de pc naar een 'mannetje' (m/v) te brengen die hem voor een paar tientjes weer aan de praat krijgt? Je bovenstaande opmerking doet niet vermoeden dat je erg thuis bent in computer-reparaties. Een nieuwe HD is net zo erg 'verbouwing' als een nieuwe lamp ophangen. Gewoon een paar schroeven en een stekker...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel.hij doet het nog wel.maar er is gewoon iets mis, want mijn pc zegt niet voor niets dat hij schijfcontrole zomaar annulleert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@luc8626,
Als de HD eenmaal 'bad sectors' heeft ontwikkeld dan crasht ie vroeger of binnenkort helemaal en dan is het helemaal over en uit.
Als Windows moeite heeft de HD te benaderen voor een schijfcontrole dan is er met de HD iets mis! Wat wil je dan horen? Vraag me eigenlijk wel af waarom je hier dan een mogelijke oplossing voor je probleem vraagt als je zelf denkt geen probleem te hebben met je computer.
Je schijf is inderdaad gecrashed wat beer56 zegt.
Backup zou misschien nog lukken maar daar zit een kleine kans in.
Wel kan het nog mogelijk zijn om de belangrijke bestanden terug te halen.
Dit kan je doen door de schijf uit je pc te halen en de schijf in een docking station te zetten.
Het kan ook anders dan met een docking station maar dit is wel de makkelijkste manier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh sorry ik had niet goed gelezen dat beer56 dit ook al zij.
Maar dat is dus de tweede manier als je dus geen docking station hebt.