Foutmelding 0xc00000e9 bij opstarten van Windows 7, wat moet ik doen?!

Meteen nadat hij is begonnen met opstarten krijg ik bovenstaande melding, een 'onverwachte I/O-fout. Ik kan dan kiezen uit opstartherstel of normaal opstarten. Hij gaat dan verder met 'bestanden laden' en dan komt de melding over een fout in 'mogelijke externe opslagapparaten'. Die heb ik al maanden niet gebruikt dus dat kan het niet zijn. Als ik opstart met F2, F8 of F12 krijg ik dezelfde balk 'bestanden laden' en de zelfde melding. Ik probeer op te starten met de systeemherstelschijf (schijven) maar dat gaat niet, hij stokt lang voor die tijd. Ik kan geen toegang krijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij begint dus niet eens met opstarten. Meteen de melding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
fremar
11 jaar geleden
op you tube staan er enkele filmpjes over deze foutmelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond alleen reclame om iets te downloaden. Dat gaat niet.

Het beste antwoord

Je fout ligt in elk geval in de hardware en ik vermoed dat er gewoon iets defect is aan je harde schijf gebruik je er meerdere ? probeer dan alleen de schijf waar windows op zit
maar ik vermoed dat deze gewoon vervangen moet worden.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem weggebracht ter reparatie. Kijken wat er uit komt.

Andere antwoorden (1)

Als antwoord op je vraag van een 0xc00000e9 storing in Windows is dat die code aangeeft dat het een hardware probleem is. Waarschijnlijk staat er in je BIOS een verkeerde (of mischien een gestandaardiseerde) harde schijf in je computer. Wat je zou kunnen doen is, als je weet welke harde schijf je werkelijk hebt, tijdens het opstarten in de BIOS van de PC te gaan, daar goed naar de HD te kijken en eventueel die aan te passen. Denk ook aan de opstart volgorde ! Het gebeurt wel eens dat door welke reden ook de BIOS naar fabrieksinstellingen springt terwijl er een andere HD inzit. Hopelijk heb je hier iets aan.